2013. január 27., vasárnap

Érik a narancs

Igaz, nem nálunk, hanem Szicíliában. Viszont abban a roppant szerencsés helyzetben vagyok, hogy a konyhában két láda kezeletlen héjú szicíliai narancs várta a hétvégét és hogy végre kezdjek velük valamit.
Kezdtem :-).


Először is készült narancslekvár Dolce Vita módra, némi módosítással, mert akárhogy is kóstolgattam menet közben a lekvárt, nekem túl kesernyésnek érződött. Ezt orvosolandó, 2,5 kg narancsonként került bele még 3 ek barna cukor és 2 kupaknyi házi vaníliakivonat. Így már nagyon ízletesnek bizonyult!


Mivel a narancs egy részének a recept szerint le kellett vágni a héját, gondoltam készítek kandírozott narancshéjat, amit majd süteménybe, kalácsba lehet használni (vagy a sziruppal együtt az alapja lehet egy jó kis nyári narancsos limonádénak is). A fehér részek eltávolítása abszolút relaxációs munka, feltéve ha tudjuk, hogy csak ritka alkalmakkor kell vele foglalkoznunk, mert amúgy meglehetősen hosszadalmas, monoton és az ujjak épségét veszélyeztető feladat. 


 A megtisztított és nagyon vékony csíkokra vágott narancshéjat forrásban lévő cukorszirupba dobtam, majd főztem amíg teljesen üveges nem lett. Majd kevés sziruppal leöntve kis üvegbe tettem és bedunsztoltam a lekvárok mellé. (Időközben olvastam egy nagyon jó ötletet, Két Cica konyhájában, úgyhogy a következő adag héjat már alighanem darálva fogom szirupban áztatni és eltenni. Feltéve, hogy ZZ nem gyárt az összesből némi fogpiszkálóval és muffinpapírral kiegészítve egy,két, illetve három árbocos hajókat és csónakokat, de ez lassan esélytelennek tűnik :-)


A szombati nap utolsó projektje pedig a Piszke féle kandírozott narancs útnak indítása volt, ennek az eredményére nagyon kíváncsi vagyok, de az még két hét...

Vasárnap ismét narancslekvár került terítékre, de ezúttal kísérleteztem egy kicsit. Mivel apósom születésnapjára készítettem egy adag sültalma krémlikőrt, így volt egy adagnyi vodkába áztatott sült almám amit nem volt szívem kidobni. Így összeházasítottam egy adag naranccsal és a kettőből együtt főztem lekvárt. Teljesen jól kijöttek egymással :-).
Jelenleg az összes üveg békésen dunsztolódik, amikor elkészülnek, kapnak még egy csinos címkét, aztán pihennek egy kicsit felhasználás előtt. Mondjuk túl sok időt nem adunk nekik :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 
Creative Commons License
This Mű by http://gatokgetek.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License.