2012. szeptember 2., vasárnap

Amarántos keksz

Egy keksz, ami kb. a véletleneknek köszönheti a létét (vagy inkább annak, hogy nem néztem meg előre van-e otthon minden hozzávaló a sütéshez), de nagyon-nagyon megérdemli a megörökítést! A hőség enyhülésével végre ismét kedvem támadt sütni és nekiláttam hogy elkészítsem Dolce Vita jó reggelt kekszét. Aztán kiderült, hogy nincs zabpelyhem. Meg kukoricapelyhem.Viszont belefutottam egy zacskó pattogatott amarántba, aminek csupa csuda tulajdonságairól itt olvashattok. Innen egyenes út vezetett az eszméletlen ropogós narancsos kekszhez!

Hozzávalók:
5 dkg teljes liszt
10 dkg sima liszt
4-5 ek méz
5 dkg pattogatott amaránt 
25 gr étcsokoládé (mert ennyit találtam otthon)
1 ek kandírozott narancs apróra vágva (mert ennyi maradt egy másik kekszből)
késhegynyi szódabikarbóna
fahéj, őrölt gyömbér ízlés szerint
1 tojás 
6 dkg olvasztott vaj

Először összekevertem a száraz hozzávalókat, majd hozzáadtam az olvasztott vajat, a mézet és a tojást. A kapott massza nem volt túl bizalomgerjesztő állagú, de kb. hengeresre formáztam, betettem a hűtőbe és 2 óra múlva már simán lehetett szeletelni (a házi kekszeket általában így "formázom" minden egyéb fakszni nélkül). Előmelegített 180 fokos sütőben sültek kb. 15-18 percig.

Az egyik legjobb házi keksz amit valaha készítettem :-). (Legközelebb kipróbálom aszalt áfonyával is - szerintem az sem fog ártani neki.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 
Creative Commons License
This Mű by http://gatokgetek.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License.