2010. március 29., hétfő

Babzsákfotel ZZ-nek

Az egész úgy kezdődött, hogy Z egy barátjánál megismerkedett a bluppal. Sőt, nem egyszerűen megismerkedett, hanem teljes egészében a hatása alá került és úgy rajongott érte, mint én anno Paddy Kellyért. Miután volt olyan figyelmes és minden nap emlékeztetett rá, hogy mennyire szeretne egyet, így nem volt más választásom, mint összeszedni minden létező netes infót és varrni egyet neki. Amúgy is jött a karácsony.

A blup - illetve magyaros nevén: a babzsákfotel - alapvetően két típusát találtam: a csepp formát, illetve a kagyló alakút. Mivel az utóbbi esetében a pontos méretek meghatározásával sehogy sem boldogultam (khmmm, anno matektanárnak készültem), így rájöttem, hogy a csepp az én barátom.
Miss Scotty szabásmintája volt az alap. Mindössze annyit változtattam rajta, hogy - mivel Z elég magas - a cikkek magassága nálam 100 helyett 120 cm lett.

Azt hiszem egészen jól sikerült - vagy Z roppant udvarias - mindenesetre a babzsákfotel azóta központi helyet foglal el a nappaliban. ZZ is imádja: abban nézegetjük a Böngészőket, mesekönyveket, ott fogyasztja az uzsonnáját, a kanapéról hasasokat ugrik bele vagy rohangálás közben egyszerűen csak megáll és beledől. Vagyis nekünk nem sok marad belőle :-). Ezt orvosolta mammamma, aki Z babzsákfotelének mintája alapján ZZ-t meglepte névnapjára egy saját bluppal. Most pedig azt hiszem, keresnünk kell egy nagyobb lakást. Mégis, milyen már az, hogy ebben a családban csak a fiúknak van saját babzsákfoteljük...


2 megjegyzés:

  1. Ezeket mindig nézegettem, de nem gondoltam volna, hogy sk is készíthető. Mi a tölteléke? Mert ugye nem csupa bab?

    VálaszTörlés
  2. Előhabosított polisztirol gyöngy a becsületes neve a tölteléknek. 3-8 mm-es nagyságú golyócskák, amik tüzépeken általában beszerezhetőek. Egy ekkora fotelbe kb. 250 liternyi kell.
    Egyáltalán nem nehéz elkészíteni, csak arra kell figyelni, hogy belső és a külső huzat is 100%-ban műszálmentes legyen!

    VálaszTörlés

 
Creative Commons License
This Mű by http://gatokgetek.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License.