2010. március 13., szombat

Az új segéderő bemutatkozása

Ahogy korábban már elsírtam párszor: a kis dagasztókaros robotgépem kissé zokon vette az intenzív használatot és a konyhagépek örök vadászmezejére távozott. Sokáig keresgéltem az utódját, sőt, elsőre még azt sem tudtam eldönteni, hogy mit is szeretnék: dagasztót vagy kenyérsütő gépet. Miután rájöttem, hogy a kocka kenyér nem igazán vonz, vagyis a kenyérsütőt is csak dagasztásra használnám, elkezdtem a robotgépek között keresgélni.

Finoman szólva megdöbbentett, hogy egy kenyérsütő gyakorlatilag olcsóbb lenne, mint egy strapabíróbb robotgép... Aztán persze beleszerettem a létező legdrágább példányba a Kitchenaid-be. Már a formája is nagyon bejön, de az, hogy 25 azaz huszonöt színben lehet kapni, egyszerűen lenyűgözött :-) Viszont van egy rém randa és kiábrándító része: a rajta fityegő árcímke.
A realitások talajára visszatérve futottam bele a Bosch gépekbe és Okostojás leírásába. Innen - miután némi logisztikai manőverezés eredményeképpen sikerült helyet szorítanunk neki a konyhapulton - már egész könnyűnek bizonyult a döntés és még a beszerzés is, mivel csak a sarki műszakiig kellett elmenni érte :-)

Az első bevetésen Limara vaníliás briósát készítettük el kettecskén a családi szurkolótábor lelkes támogatásával. A gépecske szépen, komótosan kezdett a dagasztásba és egyáltalán nem jött zavarba a 60 dkg liszttől és a többi hozzávalótól. Gyönyörűen kidolgozott tésztát produkált meglepően rövid idő alatt, a legkisebb felmelegedés nélkül. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a kenyértésztákkal hogyan fog boldogulni, remélem hasonlóan problémamentes lesz az is!



A briós egyébként nagyon finom lett. A tésztája könnyű és foszlós, ugyanakkor igencsak laktató. A megadott mennyiségekből nálam nem hat, hanem nyolc briós készült, de így is hatalmasak lettek (konkrétan drukkoltam, hogy nem jöjjenek ki idő előtt a sütőből, ZZ pedig megigézve kísérte figyelemmel a sütőajtón keresztül az eseményeket :-). Mézzel, vajjal, vagy csak magában egy pohár tejjel vagy kakaóval isteni akár reggelire, akár vacsorára!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 
Creative Commons License
This Mű by http://gatokgetek.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License.