2011. március 14., hétfő

Tűpárna szilágysági almával

Manka sormadaras, bubás, almás szilágysági mintái között akadtam rá arra a kis aprócskára, miből nálam tűpárna készült.


A hímzés résszel gyorsan el is készültem - egy Lilang által festett anyagot használtam, két szálon két szállal hímezve, Anchor fonallal - de szokás szerint a befejezés nagyon nem akart összejönni. Mindig ugyanaz a gondom: mivel nincs rendes varrógépes helyem, ahol kényelmesen lehetne varrni, nagyon nehezen szánom rá magam az előpakolásra. Most is addig halogattam, amíg végül megoldottam varrógép nélkül a dolgot :-). Ehhez mondjuk kellett az is, hogy a "kacatos" szekrényemben a kezembe akadt egy kis papír dobozka, ami valaha egy gyertya díszcsomagolásának része volt. Ahogy nézegettem, eszembe jutott a hímzés, rápróbáltam és olyan szinten megegyezett a méretük, hogy eldöntöttem ez égi jel, úgyhogy ebből lesz a tűpárna és kész.

A dobozkát kibéleltem maradék szivacs darabokkal, majd a hímzést ráerősítettem némi ragasztó segítségével. A dobozkát - ami fényes arany színű volt leánykorában - natúr filc anyaggal vontam be. Aztán, hogy a két anyag közötti átmenet ne legyen olyan durva fogtam egy bordó szalagot és azzal körbe ragasztottam a széleket. Mivel a dobozom nem klasszikus kocka, szenvedtem egy kicsit azzal, hogy a szalag szépen kifeküdjön, aztán rájöttem, hogy tulajdonképpen attól sem lesz semmi baja, ha két darabbal oldom meg egy helyett :-).
Ez lett belőle:

A hétvégén már meg is érkezett új állomáshelyére egy aranykezű dédmamához :-).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 
Creative Commons License
This Mű by http://gatokgetek.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License.