2010. január 24., vasárnap

Mazsolás-áfonyás zsemle

Hosszú idő után végre sikerült időt kerítenem arra, hogy ismét házilagosan készítsek péksüteményt. (Nem mellékesen reméltem ezzel némileg sikerül megoldanom az uzsonna problematikát és letörni a mindenható bolti kifli egyeduralmát...)

Imádom a pékségeket, Limaráét pedig különösen. A netszerte elterjedt és nálunk is nagy sikert aratott croissan után, most megint az ő egyik receptjét próbáltam ki: az aszaltgyümölcsös édeszsemlét.
ZZ az etetőszékben ülve feszült figyelemmel asszisztálta végig a tésztakészítést. A robotgép dagasztóspiráljaitól ugyan kicsit kétségbe estünk: neki hangos volt, én meg megint csak reménykedhettem, hogy nem égetem le a robotgép motorját...
Aztán jött Z és az áfonya, nekem meg egy javaslat, hogy tényleg elgondolkodhatnánk egy kenyérsütő gépen (ha már külön erős dagasztót nem lehet kapni) úgyhogy helyreállt a világbéke :-)

Ahogy Limara is írja, a tésztával öröm dolgozni. Kicsit megijedtem, hogy nem fogja felvenni az összes olvasztott vajat, de csak egy kis időre volt szüksége, hogy megemberelje magát. A végeredmény nagyon kellemes, finom tapintású, mégsem ragacsos tészta lett, ami könnyen formázható, szépen felveszi az aszalt gyümölcsöket és már nyersen is étvágygerjesztő!

Sütés után pedig kiderült, hogy a kifli labdába sem rúghat mellette! ZZ úgy ette, mintha kötelező lett volna :-)
Viszont alighanem tesztelni fogom a fagyaszthatóságát is, mivel a nyolc óriási buci nálunk tuti nem fog frissen elfogyni - pár naposan pedig a kelt tészta szerintem már nem az igazi.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 
Creative Commons License
This Mű by http://gatokgetek.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License.